English
About the film About the film

КОНЦЕПТ ФИЛМСКОГ ПРОЈЕКТА: Сви креативни и друштвени, образовни и инклузивни процеси током рада на пројекту су наметнули потребу да се све то прати видео камером и остане забележено у форми документарно-играног филма „Музика тишине“ који се реализује у сарадњи са редитељем Миљаном Глишићем, сценаристом Зораном Стефановићем и директорима фотографије Николом Мајдаком Мл. и Владаном Обрадовићем, те филмским кућама „Кинестезија“ и „Вижн Тим“ из Београда.

Филм „Музика тишине“ представља логичан професионално-едукативни наставак пилот пројекта „Музика тишине“. Пилот пројекат је служио да десеторо, а сада их је много више младих људи оштећеног слуха из школе „Стефан Дечански“ у Београду обучи и оспособи за професионално бављење пантомимом. Већ након два месеца обуке полазници семинара су имали неколико веома важних наступа који се третирају као професионални. Веома брзо су се низали и други професионални и ревијални наступи.

Обзиром на јединственост овог пројекта велика би штета била не забележити га у адекватном видео формату и сачувати процес рада за будућност.

Тако се родила идеја о настваку пројекта „Музика тишине“ у филмском облику. Филмом заправо настављамо обуку деце која им поред позоришног омогућава и филмско/телевизијско искуство и знања и тиме им проширује могућности професионалног ангажмана.

Обзиром да филм има и играних сегмената у којима су глумили учесници радионица, њима је то уједно био и први професионални телевитијски ангажман за који су били адекватно награђени.

ТЕМА: Познати српски глумац и педагог Марко Стојановић је редак пример у историји српске културе који је направио курс пантомиме за младе оштећеног слуха— у жељи да их оспособи за занат и уметност пантомиме и могућу професионалну делатност. Ово је један од ретких светских примера те врсте и има вишеструке социјалне и културне импликације.

ИДЕЈА: Особе које су изоловане због свог здравствено-социјалног статуса могу надићи своју ситуацију учењем креативних вештина — уз мало солидарности врхунских стручњака и шире заједнице.